Google Apps i pripadajući alati u paketu, u svakodnevnoj komunikaciji i poslovanju pridonose povećanju učinkovitosti i smanjenju troškova tvrtkama svih profila i veličina.
Google Apps usluga dostupna je za poslovne korisnike i edukaciju:
- Google Apps za edukaciju (besplatno)
- Poslovni korisnici (5$/mjesečno)
- Poslovni korisnici - neogranićeni prostor (10$/mjesečno)
Više detalja o uslugama za poslovne korisnike možete pronaći na:
https://www.google.com/work/apps/business/pricing.html
Više informacija o besplatnom paketu za edukaciju možete pronaći na:
https://www.google.com/edu/products/productivity-tools/
Svi novi korisnici imaju pravo na probni period u trajanju od 30 dana bez obaveza ili naknada. To će vam biti dovoljno vremena da postavite i isprobate sve funkcionalnosti ove usluge.
Iako je vodič kroz registraciju i postavljanje Google Apps usluge poprilično naklonjen korisnicima bez iskustva u administraciji web stranica, u nastavku ovog članka dostupne su detaljne upute postavljanja odnosno spajanje Google Apps usluge za poslovne korisnike sa vašom domenom i postavljanje GMail usluge.
Ako nemate vlastitu domenu, možete registrirati domenu na POSLuH-ovim stranicama:
https://www.posluh.hr/registracija-domene
Nakon što ste registrirali domenu, prvi korak je registracija, odnosno ispunjavanje obrasca za registraciju.
https://www.google.com/work/apps/business/
Nakon uspješne registracije, drugi korak je postavljanje Vašeg Google Apps korisničkog računa > Start Setup
Na ekranu će zatim prikazati vodič za postavljanje korisničkog računa sa prvim zadatkom koji morate napraviti, a to je potvrda vlasništva nad domenom.
Domenu možete potvrditi na tri načina:
- dodavanjem koda za potvrdu u odjeljak Vaše web stranice
- dodavanjem TXT ili CNAME zapisa
- postavljanjem HTML datoteke za potvrdu na Vaš poslužitelj unutar mape Vaše domene
U ovom primjeru odabrali smo treću opciju koja se pokazala najjednostavnijom za korisnike bez iskustva u administriranju web stranice, putem cPanel sučelja za upravljanje hosting paketom.
Preuzmite datoteku na Vaše računalo i postavite je na poslužitelj.
Datoteku možete postaviti na poslužitelj pomoću nekih od FTP klijenta (Filezilla, Winscp i sl.) ili direktno putem cPanel ili WebsitePanel sučelja pomoću File Manager aplikacije.
Datoteka za potvrdu mora biti smještena u „root-u“ odnosno vršnoj mapi Vaše domene.
Ovisno o tome imate li Windows ili Linux hosting paket, vršna mapa vaše domene je uglavnom;
public_html na Linux OS i
htdocs na Windows OS
Nakon što ste postavili datoteku za potvrdu u vršnu mapu Vaše domene, potrebno je potvrditi preuzimanje i postavljanje datoteke u vodiču i odabrati „Verify“.
Ukoliko ste pažljivo slijedili upute, ovim korakom potvrdili ste vlasništvo nad Vašom domenom za Google Apps uslugu.
Za kasniju provjeru dostupnosti usluge, dodali smo korisnika za primjer.
U sljedećem koraku postaviti ćemo email klijent odnosno povezati Gmail uslugu sa vašom domenom. To se često pokazalo kao zahtjevan korak za korisnike bez iskustva no uz detaljan Google vodič i primjerom koji možete proučiti u nastavku, sigurni smo da to neće biti slučaj. Prvi korak je prijava u cPanel, WebsitePanel ili neko drugo korisničko sučelje. Zbog minimalnih razlika u administraciji i kategorizaciji pojedinih tipova korisničkog sučelja ne biste trebali imati problema s pronalaskom „Mail“ postavki. Potrebno je obrisati postojeće MX zapise i dodati one koje vam predloži Google.
U cPanel sučelju to je u kategoriji Mail > MX Entry > Vaša domena,
dok kod WebsitePanel sučelja MX zapise ažurirate u Domains > Vaša domena > Edit DNS zone records
Nakon što ste otvorili korisničko sučelje za administraciju vaše domene tj. stranicu gdje ćete ažurirati MX zapise, potrebno je obrisati postojeće MX zapise, a to je uglavnom zadani zapis koji je usmjeren na vašu domenu s prioritetom 0.
Nakon što obrišete postojeće zapise, potrebno je usmjeriti MX zapise na Google poslužitelje, a to su:
U WebsitePanel sučelju „Record Name“ polje dodajte znak @. Ako kojim slučajem trebate dodavati TTL podatak, možete ga postaviti na 3600.
Nakon što ste dodali sve predložene zapise, sučelje bi trebalo izgledati ovako:
Nakon što ste dodali zapise, bitno je da potvrdite sve korake koje ste napravili i odaberete „Verify“ nakon čega će Google provjeriti ispravnost MX zapisa.
Na kraju ćete dobiti poruku…
A u glavnom izborniku pod Google Apps statusi svih servisa bi trebali biti „On“
Time ste završili postupak postavljanja i usmjerenja vaše domene na Google Apps. Dodatno, možete postaviti prilagođeni URL po izboru koji će biti usmjeren na neki od Google Apps servisa.
Tako, primjerice, Gmail može biti dostupan na poddomeni gmail.vasadomena.hr
U obrazac za postavke i upute možete doći preko glavnog sučelja Google Apps usluge
> Google Apps > Gmail (ili neki drugi servis) > klik na domenu koja je zadana kao
http://www.google.com/gmail/hosted/vasadomena.hr > change URL