U današnje vrijeme sve više trgovine odvija se online. Ako i Vi svoje proizvode ili usluge pokušavate plasirati preko interneta, morate biti svjesni da su dizajn i struktura web stranice ključni za motiviranje posjetitelja da doista od Vas kupe proizvod ili uslugu. Prema nekim istraživanjima kupce će najprije otjerati kompleksna struktura web stranica i komplicirana navigacija kupce, a takvim će stranicama posjetitelji općenito manje vjerovati. U ovom članku navest ćemo neke od najčešćih grešaka vezanih uz izgled ili razmještaj sadržaja (layout) na web stranici i savjete kako ih popraviti.
PRAVILO "TRI KLIKA"
Navigacija web stranice ne mora biti komplicirana. Dapače, što je jednostavnija, navigacija će biti učinkovitija. Zlatno pravilo za navigaciju web stranica je tzv. pravilo „tri klika“. Prema tom pravilu posjetitelji do svih sadržaja na Vašem webu moraju moći doći u tri klika ili manje. Kupci nemaju strpljenja previše klikati, a strpljenja nemaju ni programi koje tražilice poput Googlea koriste za prikupljanje podataka s web stranica koje posjećuju (tzv. crawleri). Bilo kakav sadržaj ili informacije do kojih se dolazi s više od tri klika kao da i ne postoje.
KORISTITE TAGOVE ZA KATEGORIZIRANJE SADRŽAJA
Organiziranje indeksa proizvoda ili usluga može biti zeznuto. Sadržaj web stranice trebao bi biti jedinstven, ali navigacija web stranice trebala bi biti što predvidljivija. Loša struktura će vrlo vjerojatno demotivirati kupce koji nisu uspjeli pronaći ono što su tražili. Najjednostavnija struktura bila bi indeksirati stranice abecednim redom. Naravno, to može biti i loše, jer polazi od pretpostavke da posjetitelj stranice točno zna što traži i zna točan naziv pod kojim će to pronaći. No to je vrlo rijetko tako, pa bi najbolja opcija za uredno organiziranje sadržaja u navigacijskoj traci bila početi od širih pojmova prema užima.
Dodjeljivanje stranica svakoj kategoriji zahtijeva korištenje tagova. U navigaciji web stranice postoje tri najvažnije vrste: ključne, opcionalne i nevažne. Ključne kategorije su kategorije koje su važne svim korisnicima i koje se u vrlo malom dijelu preklapaju ili se uopće ne preklapaju. Primjeri ključnih tagova za web stranice vezane uz odjeću bili bi „muška“, „ženska“ i „dječja“. Korisnik bi trebao moći pronaći relevantne informacije koristeći samo ključne tagove.
Opcionalni tagovi nadalje rafiniraju rezultate pretraživanja, no nisu nužni za sve korisnike. U našem primjeru s online trgovinom odjeće, opcionalni tag bio bi brend. Tek nakon što je korisnik odabrao spol („muška“) i vrstu odjeće („hlače), imao bi opciju odabira brenda. Moguća je i situacija u kojoj korisnik ne može odabrati opcionalni tag, nego će pregledavati sve muške hlače, ali moguće je i dodatno rafinirati pretraživanje.
Nevažne kategorije bi ukratko bile nevažne korisnicima i koriste se samo za organizacijske svrhe back-enda web stranice. Takve vrste tagove uključuju brojanje riječi/znakova i datum dodavanja.
VRATI SE NA NASLOVNICU
Na svakoj stranici koja čini jedan web trebala bi postojati opcija pomoću koje bi se posjetitelj mogao odmah vratiti na naslovnicu, bilo da je riječ o poveznici s tekstom „Klikni ovdje za povratak na naslovnicu“ ili bi se na naslovnicu mogao vratiti klikom na logo koji se nalazi na vrhu web stranice. To daje korisnicima priliku da ponovno započnu sa svojom pretragom i nastave pregledavati i druge dijelove web stranice.
KREIRAJTE MAPU WEBA
Mape weba imaju više funkcija. Korisnicima daju sveobuhvatni pregled Vaših web stranica, a pomažu i crawlerima u navigaciji Vašim stranicama. Štoviše, ako ne izradite mapu weba to može negativno utjecati na poziciju Vaših stranica na tražilicama. Mapu weba jako je jednostavno kreirati. Alati poput Online XML Sitemap Generatora kreirati će mapu weba za Vas, a Vi ćete ju samo morati dodati u „public_html/” folder Vaše stranice.
I ZA KRAJ...
Savjeti koje smo Vam dali u ovome članku samo su vrh vrlo velike sante leda. Što više vremena i truda uložite u pravilnu kategorizaciju i strukturiranje Vaše web stranice, Vašim posjetiteljima bit će lakše pronaći informacije ili proizvode/usluge koje traže. Posjetitelji mogu biti iznenađujuće nestrpljivi. Loše strukturirane web stranice mogu otjerati nebrojene klijente i loše utjecati na ranking na tražilicama poput Googlea.