prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com
  • Vaša IP adresa: 18.222.20.250

Jeste li čuli za AMP na Google-u i zašto ga je pametno implementirati na web stranice?

  • POSLuH hosting
  • 02.02.2017.

Svjedoci smo kako tehnologija toliko brzo napreduje da se znamo priupitati pa tko će to sve živo više pratiti? Mi smo te sreće da smo s Google-ovim proizvodima i alatima u trendu te Vam nastojimo u sažetom obliku prenijeti novitete, objasniti kako ih koristiti i zbog čega. Zato, ukoliko Vas interesiraju naše novosti, pratite nas na društvenim mrežama Facebook, Google+, Twitter i budite sigurni da nikad ne propustite neku od naših novosti.

Što je AMP?

Nego, vratimo se sad na temu AMP-a. AMP je skraćenica od Accelerated Mobile Page, tj. ubrzane stranice za mobilne uređaje. AMP je način izrade jednostavnih web-stranica koje se brzo učitavaju na mobilnim uređajima. AMP se sastoji od tri dijela:

  1. AMP HTML
  2. AMP JS
  3. Google AMP Cache

Više o AMP i projektu možete pročitati na https://www.ampproject.org/learn/about-amp/, a mi ćemo Vam u daljnjim crticama pokušati kratko i jasno objasniti koje benefite možete izvući od implementacije AMP-a te ponuditi jednostavne trikove.

Iako dosta ozbiljnijih webmaster-a nije bilo optimistično glede AMP-a, njegovog daljnjeg razvoja i korištenja u budućnosti, štoviše, mislili su da će projekt jednostavno propast. Moguće iz razloga što nas ovaj projekt podsjeća na Google-ov projekt "Google Authorship Rich Snippet" (ona mala sličica ljudi, autor-a na Google rezultatima jako davno ako se sjećate) kojeg je Google bio ugasio.

Moramo priznati kako se na AMP projektu ozbiljno radi, usavršava se, a postoji već puno web stranica koje imaju AMP. Vjerojatno ste tu oznaku već vidjeli ako ste tražili nešto preko Google-a na mobitelu, a oznaka da web stranica ima AMP izgleda ovako:

Zašto postaviti AMP?

Vjerojatno ste si postavili pitanje hoće li se implementacijom AMP-a rank Vaše web stranice na Google-u popraviti? Formalno, Google je sam izjavio da ništa od toga. Ali, postoji jedan ALI! A to je da je jedan od Google-ovih algoritama prilikom rangiranja web stranica taj da ukoliko posjetitelji imaju bolje korisničko iskustvno na web stranici (npr. brže učitavanje web stranice, stranica sadrži detaljne informacije itd..) takve web stranice će navjerojatnije biti i bolje rangirane. Upravo AMP poboljšava to korisničko iskustvo jer se sadržaj isporučuje instant bez ikakvih čekanja i učitavanja. Tako da nam je prvi razlog zašto postaviti AMP, bolje korisničko iskustvo.

Nedostaci AMP-a

Kada smo prvi put postavljali AMP ostali smo neugodno iznenađeni koliko ste zakinuti i ograničeni na kodove i tehnologije koje možete koristiti na AMP stranicama. Što to u konačnici znači? To znači da AMP stranica u konačnici neće izgledati kao trenutna stranica već će biti okljaštrena verzija Vašeg sadržaja. Npr. elementi (CSS) neće biti toliko sređeni kao u originalu, nema interaktivnosti, nema formi. Praktički samo tekst i eventualno slika. Iskreno, nismo bili previše oduševljeni time pa smo na kraju ugasili AMP na testnoj stranici. Ovisno o sadržaju kojeg imate na web stranici i koliko možete preći preko toga da Vam AMP stranica razlikuje u odnosu na original.

Kako postaviti AMP?

Ako ste vlasnik internet stranice i interesira Vas implementacija AMP-a prvo je potrebno ustanoviti kakva Vam je trenutna web stranica (npr. statička, dinamička). Ako niste upoznati s terminologijom, savjetujemo Vam da se obratite svom webmasteru koji Vam je radio web stranicu te da se s njime konzultirate. Ako je web stranica dinamička, pitanje je u čemu je i na koji način rađena? Radi li se o custom CMS rješenju ili Open Source CMS programu? Ako se radi o Open Source CMS-u poput WordPress-a, Joomla-e, dobra vijest je ta što je implementacija AMP-a vrlo jednostavna i brza. Možete potražiti neke gotove pluginove poput https://wordpress.org/plugins/accelerated-mobile-pages/ za WordPress, a za Joomla-u možete potražiti dodatke na njihovom repozitoriju.

Ukoliko imate web stranicu izrađenu u custom CMS rješenju, najbolje je zbrojiti i oduzeti prednosti i nedostatke te usporediti/procjeniti posao doprogramiranja da vidite isplati li Vam se.